العناية بالجسم

علاج الديدان الدبوسية بالأعشاب

علاج الديدان الدبوسية بالأعشاب

تعد الديدان هي نوع من الطفيليات التي تصيب الجهاز الهضمي للإنسان وبشكل أخص تصيب منطقة جدار الأمعاء وهناك أنواع مختلفة من الديدان وتعد الديدان الدبوسية هي أخطر الديدان على الإنسان هي والدودة الشريطية، حيث تدخل هذا الديدان أو الطفيليات إلى معدة الإنسان من خلال الماء الملوث أو الغذاء الملوث وأيضًا يمكن إصابة الكبار ونقل العدوى من خلال الاتصال الجنسي وهناك نوع من الطفيليات ينتقل عن طريق لمس الجلد وعن طريق الأنف، وأيضًا قلة النظافة الشخصية من الأسباب التي تؤدي إلى إصابة الإنسان بالطفيليات وتناول بعد الأطعمة التي لا يتم طهيها طهو كامل أو أكلها نيئة مثل اللانشون والبيف وغيرها من اللحوم النيئة الأخرى.

علاج الديدان الدبوسية للكبار

إن الديدان الدبوسية من أسوأ أنواع الديدان التي تصيب الإنسان والتي يجب الاهتمام بالتخلص منها على الفور حتى لا تتسبب في مضاعفات أكثر فأكثر ومن أعراض الديدان الشائعة آلام شديدة في المعدة والشعور الدائم بالجوع كما أن المريض يفقد الكثير من وزنه فضلاً عن إصابة المريض بالحمى والغثيان،  وتسبب الديدان حكة شديدة في منطقة ما حول المستقيم، ويصبح المريض يعاني من فقر الدم والأنيميا وتسبب الديدان أيضًا غازات وإسهال ورائحة فم كريهة، ومن أجل علاج الديدان الدبوسية أو أي نوع آخر من الديدان الطفيلية في الأمعاء يجب تناول يوميًا وعلى الريق حبتين من الثوم المقطع قطع صغيرة، وأيضًا شرب منقوع البصل بعد تحليته بالعسل الأبيض في الصباح يوميًا سوف يعمل على قتل الديدان والتخلص منها.

علاج الديدان الدبوسية للأطفال والرضع

إن فئة الأطفال هي أكثر الفئات عرضة إلى الإصابة بالديدان الطفيلية وخاصة الديدان الدبوسية ومن أجل تطهير معدتك طفلك والتخلص من الديدان المعوية بأنواع يتم خلط ربع ملعقة من قشور الرمان المجفف مع رع ملعقة من الزعتر ووضعها في وكوب وسكب الماء المغلي عليها وتركها لمدة 15 دقيقة ثم يقوم الطفل بتناول الكوب بع تصفيته جيدًا ويتم إعطاء الطفل هذه الوصفة 3 مرات في اليوم الواحد حيث إن تلك الوصفة قادرة على التخلص من أنواع الديدان المعوية ودودة جارديا وأيضًا تطهير أمعاء الطفل من الميكروب الحلزوني.

السابق
طريقة عمل بسكوت النشادر مقدار 30 بيضة
التالي
أيهما أفضل الزبادي اليوناني أم الزبادي العادي؟

7 تعليقات

أضف تعليقا

  1. An interesting discussion is worth comment. I think that you should write more on this topic, it might not be a taboo subject but generally people are not enough to speak on such topics. To the next. Cheers

  2. This really answered my problem, thank you!

  3. automotive قال:

    Enjoyed looking at this, very good stuff, thankyou. “Be not careless in deeds, nor confused in words, nor rambling in thought.” by Marcus Aurelius Antoninus.

  4. Simply want to say your article is as astonishing. The clarity for your submit is just excellent and that i can suppose you are a professional on this subject. Well along with your permission let me to take hold of your RSS feed to stay updated with coming near near post. Thank you 1,000,000 and please carry on the rewarding work.

  5. kd 15 قال:

    I together with my pals appeared to be viewing the good pointers on your site and before long got a horrible feeling I never expressed respect to the web site owner for those strategies. Most of the ladies came thrilled to study all of them and already have in truth been tapping into these things. Many thanks for actually being simply kind and for getting certain decent themes most people are really wanting to be informed on. Our own honest regret for not saying thanks to you earlier.

  6. bape قال:

    I have to voice my affection for your generosity for men and women that should have guidance on this field. Your very own dedication to getting the solution throughout became incredibly effective and has consistently helped many people like me to get to their targets. Your own helpful key points indicates this much a person like me and still more to my colleagues. Regards; from everyone of us.

  7. I not to mention my guys were studying the nice thoughts on your web site while unexpectedly got a terrible suspicion I never expressed respect to the website owner for those techniques. Most of the women became as a result warmed to read through all of them and have now unquestionably been using them. Appreciate your genuinely so thoughtful as well as for making a choice on such incredibly good issues most people are really needing to know about. My very own honest regret for not expressing appreciation to you sooner.

اترك تعليقاً