أجدد قصص اطفال قصيرة ومفيدة 2022

أجدد قصص اطفال قصيرة ومفيدة 2021

أجدد قصص اطفال قصيرة ومفيدة 2022

لا بد أن تحمل قصص اطفال قصيرة ومفيدة مغزى يعزز من مفاهيم أطفالنا وأخلاقهم، وأن توسع مداركهم وتكون سلسلة مترابطة من الأحداث البسيطة التي يسهل على أطفالنا فهمها، ولقراءة القصص لأطفالنا يجب أن تكون قصة ذات فوائد قيمة للأطفال. وأن توسع مداركهم وتزيد من حصيلتهم اللغوية. وأن تغرز بداخلهم الأخلاق الحميدة والحسنة. فيما يلي نسرد لكم أفضل قصص قصيره مفيدة للاطفال 2022 .

محتويات المقالة

قصص اطفال قصيرة ومفيدة “قصة الطاووس”

في أحد الأيام كان هناك طاووسًا يتباهى بمظهره الجميل كثيرًا. حيث أن كل الحيوانات كانت تحسده على جمال ريشه وحُسن مظهره. وفي يوم ما فكر الطاووس أن يغني لكي لا يبعد أحد نظره عن أبدًا. وأن يتطلعوا ليكونوا مثله أو شبيهين به.

وما أن بدأ بالغناء اكتشف أن صوته خشن ولم يتقبله أحد. ولأول مرة يواجه الطاووس العديد من الانتقادات. فقد كان الجميع يراه كاملًا بلا عيوب إلى أن فكر بالغناء حينها اكتشف الجميع أن صوته ليس جميلًا أبدًا وجميعهم ذهبوا من حوله.

ظل الطاووس يبكي وكان يشرح بجرح كبير في قلبه بسبب الحزن الذي شعر به، والذي جعله يحزن أكثر وأكثر أن الجميع ذهبه للعندليب الذي سحرهم بصوته العذب والجميل، حينها واصل الطاووس بكائه بشدة ولم يستطع أن يتجاوز هذه الأزمة أبدًا.

موضوع ذات صلة

أحدث حواديت وقصص قبل النوم رومانسية 

قصص اطفال قصيرة جدا ومفيدة مكتوبة 2022

فكر أن يتخلص من حياته لأن الآخرون لم يعده يعجبه به. لكن في هذه اللحظة قابل رجلًا حكيم فقام الحكيم بسؤال الطاووس عن ما يحزنه. فقال الطاووس: “كان دائمًا جميع الحيوانات معجبة بي وكانوا حولي دائمًا والآن لم يعد يعجب بي أحد وأصبحوا معجبون بالعندليب عندما وجدوا أن صوته جميل. أما أنا فلم يعد يهتم بي أحد”.

قال الحكيم: ❞لقد وهب الله سبحانه وتعالى كل منا قدرة لا يمتلك الغير مثلها. لقد سمعت أن جميع الحيوانات معجبة بشكلك الجميل. وأيضًا لديك ريش جميل متعدد الألوان، لقد أعطاك الله هذه الهبة فلا تطمع فيما عند الآخرون. العندليب الله أعطاه صوتًا عذبًا وجميلًا لكن مظهره ليس بجمالك. وهكذا قسمها الله سبحانه وتعالى يجب أن لا نطمع فيما عند غيرنا. الرضا مفتاح السعادة❝.

سمع الطاووس كلام الحكيم وبسبب هذه الكلمات تغيرت حياته كلها، وحافظ على النعمة التي وهبه الله سبحانه وتعالى إياه وتعلم أن يعيش ولا يطمع فيما عند الآخرين.

الزوار شاهدوا

قصص اطفال طويلة قبل النوم مفيده 2021

أفضل حدوته قبل النوم لخطيبتي ولحبيبتي بالعامية 2021

قصص اطفال قصيرة قبل النوم ” قصة الأرنب المغرور والسلحفاة “

بالتأكيد جميعنا يعرف هذه القصة لأن جميعنا قد تربينا عليها قصة الأرنب المغرور بسرعته الخارقة والسلحفاة البطيئة التي أعطتنا درسًا تربويا في ضرورية المواصلة في العمل الجاد مهما كانت الصعوبة.

في يوم من الأيام كان هناك أرنب مغرور بسرعته الكبيرة جدا في الجري. كان يتفاخر كل يوم أمام الحيوانات بقدراته المذهلة في الجري. وفي أحد المرات أرادت سلحفاة صغيرة أن تلقنه درسًا قاسيًا. فقامت بتحدي في أكثر شيء يتقنه وهو الجري. انذهلت جميع الحيوانات من كلام السلحفاة. إلا أن السلحفاة أصرت على ذلك ثم قال الأرنب بغرور شديد “دعوها تفعل ما تريد عندما تهزم ستتعلم كيف يمكنها أن تتحداني”.

وبالفعل أجريت المسابقة، وحدث ما كان الجميع يتوقعه بدأ الأرنب يجري بأقصى سرعته وتجاوز السلحفاة البطيئة بمسافات بعيدة جدًا، ثم قرر أن أخذ قسطًا من الراحة قبل أن يصل لخط النهاية ليعلنه الفائز.

قصص أطفال قصيرة جدًا هادفة جديدة

بالرغم من ذلك السلحفاة لم تيأس على الرغم أن الأرنب قد تجاوزها بمسافات بعيدة جدا، بل أنها واصلت السباق بنفس السرعة التي بدأته بها. وفي النهاية استطاعت أن تتغلب على الأرنب المغرور عندما وجدته في طريقها نائمًا تحت شجرة.

استيقظ الأرنب من النوم على صوت هتاف الحيوانات بعد فوز السلحفاة بمثابرتها للفوز على الأرنب الذي استخف بها كخصم له لكونها بطيئة ولا تعادل واحدة بالمائة من السرعة الفائقة التي أعطاها إياه رب العباد سبحانه وتعالى.

وبهذه الطريقة تعلم الأرنب درسًا قاسيًا أن لا يستهين بخصمه مهما كان. وأن كل مرء يجب أن يفعل ما عليه ولا ينتظر الجزاء إلا من رب العباد، وأن لا يصاب بالغرور بالغرور هو أقبح الصفات التي قد تصيب أحدا على الإطلاق.

 

Share this post

Comments (27)

  • marizon ilogert Reply

    fantastic points altogether, you just gained a new reader. What would you recommend in regards to your post that you made a few days ago? Any positive?

    أكتوبر 10, 2022 at 5:42 م
  • zmozeroteriloren Reply

    I do trust all of the concepts you have offered to your post. They’re really convincing and will definitely work. Still, the posts are too short for beginners. May you please extend them a little from subsequent time? Thanks for the post.

    نوفمبر 23, 2022 at 6:20 ص
  • How to Write a Business Plan for a Electricity Sales To The User Business Reply

    Some truly grand work on behalf of the owner of this site, utterly outstanding content material.

    ديسمبر 16, 2022 at 4:22 م
  • Top Places to own a Vacation Home in Belmopan (Belize) Reply

    Hi there, You have done an incredible job. I’ll definitely digg it and personally recommend to my friends. I’m confident they’ll be benefited from this web site.

    ديسمبر 18, 2022 at 3:27 م
  • The Best Places to Retire in Koulikoro (Mali) Reply

    I likewise think hence, perfectly pent post! .

    ديسمبر 19, 2022 at 4:38 م
  • Top Places to Adventure in Valpara?so (legislative) (Chile) Reply

    Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is fantastic, as well as the content!

    ديسمبر 22, 2022 at 6:36 ص
  • Europa Road Reply

    I really like what you guys tend to be up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the terrific works guys I’ve you guys to blogroll.

    ديسمبر 24, 2022 at 5:12 ص
  • Handbook Guide to a Peugeot - 504 COUPE (Classic Handbook Car Guide) Reply

    Hi, just required you to know I he added your site to my Google bookmarks due to your layout. But seriously, I believe your internet site has 1 in the freshest theme I??ve came across. It extremely helps make reading your blog significantly easier.

    ديسمبر 25, 2022 at 9:34 ص
  • How to Write a Business Plan for a Crude Oils Obtained By Desalting Processes Business Reply

    Hello! This post couldn’t be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

    يناير 1, 2023 at 2:33 م
  • How to Write a Business Plan for a Column (process Plant) Business Reply

    you have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog?

    يناير 3, 2023 at 12:28 م
  • Dr Gőz Péter Reply

    I really appreciate this post. I?¦ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again

    يناير 16, 2023 at 7:51 ص
  • olcsó betonkoszorú zsalukőből Reply

    It is actually a nice and useful piece of information. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

    فبراير 17, 2023 at 6:35 م
  • how to send multiple nfts from metamask Reply

    Hiya! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa? My website discusses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

    مارس 2, 2023 at 2:06 م
  • slot hoki Reply

    Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative. I’m going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

    أبريل 13, 2023 at 10:42 ص
  • slot joker gaming sering jackpot Reply

    I’m so happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this best doc.

    أبريل 14, 2023 at 5:22 ص
  • slot yggdrasil indonesia Reply

    Really nice design and fantastic subject material, nothing at all else we require : D.

    أبريل 14, 2023 at 10:59 م
  • pragmatic play demo rupiah Reply

    I was very pleased to seek out this web-site.I wanted to thanks on your time for this wonderful learn!! I undoubtedly having fun with every little little bit of it and I’ve you bookmarked to check out new stuff you blog post.

    أبريل 16, 2023 at 7:02 م
  • Link Alternatif Betwing88 Reply

    This design is spectacular! You obviously know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

    أبريل 22, 2023 at 8:16 م
  • surgawin Reply

    I am glad to be one of the visitors on this outstanding site (:, thanks for posting.

    أبريل 24, 2023 at 11:37 م
  • Betwing88 Reply

    Wonderful web site. Plenty of useful information here. I’m sending it to several friends ans also sharing in delicious. And certainly, thanks on your effort!

    مايو 4, 2023 at 8:57 م
  • data sgp Reply

    Perfect piece of work you have done, this web site is really cool with excellent info .

    يونيو 5, 2023 at 2:48 ص
  • slot gampang menang Reply

    You are my inspiration , I possess few web logs and occasionally run out from to post : (.

    يونيو 17, 2023 at 12:30 م
  • ETH Token Generator Reply

    I think you have observed some very interesting details, regards for the post.

    أغسطس 24, 2023 at 3:58 م
  • grifulvin disponible en pharmacie suisse en ligne Reply

    Touche. Great arguments. Keep up the good work.

    سبتمبر 29, 2023 at 8:20 ص
  • tlovertonet Reply

    Hi my family member! I want to say that this article is awesome, nice written and include almost all significant infos. I?¦d like to look more posts like this .

    ديسمبر 21, 2023 at 12:52 ص
  • Luxury Female Escorts Reply

    Rattling nice design and great articles, nothing at all else we need : D.

    يناير 20, 2024 at 11:55 ص
  • GMB SEO Reply

    I am now not positive the place you are getting your information, however good topic. I needs to spend a while learning more or figuring out more. Thanks for excellent information I used to be in search of this information for my mission.

    فبراير 28, 2024 at 4:03 م

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *