طرق التخلص من دهون البطن بسرعة

طرق التخلص من دهون البطن بسرعة

طرق التخلص من دهون البطن بسرعة، تعد دهون البطن أو الكرش، من أكثر المشكلات التي يعاني منها الرجال والنساء وأيضًا، وتسبب هذه الدهون الكثير من المشكلات للرجال والنساء، ، على سبيل المثال، الأشخاص الذين يعانون من مشكلة دهون البطن لا يستطيعون ارتداء الملابس، ويرتضون بلبس أي ملابس أحيانًا لا يريدون أن يرتدوها، كما يسبب الكرش مشاكل في الحركة وفي النوم، وسوف يساعدك موقع معلومة لك في هذا الموضوع على كيفية التخلص من مشكلة الكرش نهائيًا والقضاء على مشكلة دهون البطن في أسرع وقت، تابعونا.

تعرف على: كم عدد السعرات الحرارية في المكرونة المسلوقة

محتويات المقالة

طرق التخلص من دهون البطن

ذكر موقع “fitwirr”، العديد من الطرق التي تساعد الشخص على التخلص من دهون البطن بكل سهولة إذا التزم بتنفيذ هذه التعليمات بشكل يومي، ومن هذه الطرق ما يلي:

التمرن: قال الموقع إن هناك اعتقاد سائد أن تمارين البطن تساهم في إنقاذ الوزن، ولكن هذه التمارين تعمل فقط على تقوية عضلات البطن، ولا تساهم في إنقاذ الوزن، ونصح الموقع أن يكون الإنسان في حالة نشاط طوال اليوم، ولا يقضي طوال اليوم في الجلوس فقط، بل عليه أن يقوم بالحركة، ثم يخطط لممارسة التمارين الرياضية بانتظام.

فوائد تمارين الكارديو للتخلص من دهون البطن

تعد تمارين الكارديو من أفضل التمارين التي تساهم في القضاء على الدهون والتخلص من دهون البطن، استمرار القيام بتمارين الكاريو لمدة 30 دقيقة يساهم في إنقاذ الكثير من الوزن، وحرق الكثير من الدهون، كما أن المشي بطريقة سريعة يساعد على حرق الدهون.

تمارين الكارديو

هل السكر والمشروبات المحلاة بالسكر تزيد من دهون الكرش

يعد السكر والمشروبات المحلاة بالسكر، والمشروبات الغازية، من الأشياء التي تؤدي إلى تواجد الدهون في منطقة البطن بشكل سريع، وإذا أردت التخلص من دهون البطن تجنب تناول كافة المشروبات التي تحتوي على السكريات، والمشروبات الغازية، حاول أن تتخلص بقدر الإمكان من هذه الكربوهيدرات غير الضرورية.

هل الألياف الغذائية مفيدة للتخلص من دهون الكرش

ينصح بإضافة الألياف الغذائية إلى نظامك الغذائي، وذلك لأن الألياف تعمل على إبطاء الجهاز الهضمي وامتصاص العناصر الغذائية، فهو أحد الخيارات المفيدة للتخلص من دهون البطن بشكل سريع.

موضوع لك: نحت الجسم وتنسيق القوام: دليل كامل الأسباب والعلاج

كيفية التخلص من دهون الكرش بسرعة

إذا أردت التخلص من دهون الكرش افعل التالي:

الإقلال من الوجبات السريعة الجاهزة: وذلك لأن هذه الأطعمة تحتوي على سكر إضافي وملح ودهون متحولة، هذه الوجبات قد تعمل على تدمير كل ما تقوم به من إنقاذ الوزن، أما الطهي في المنزل سيساعدك على ضبط ما تأكله.

النوم الجيد: بجانب الأمور التي ذكرناها سالفًا من التغذية الجيدة، والقيام بالتمارين بشكل منتظم، النوم الجيد يساهم في عملية إنقاذ الوزن، قلة النوم تساهم كذلك في زيادة الوزن والإجهاد.

كيفية التخلص من دهون البطن للنساء

يجب فعل هذه الأمور لتجنب دهون الكرش:

  • الإقلال من تناول المشروبات المحلاة بالسكر
  • تناول الأطعمة التي تحتوي على البروتين.
  • احرصي على تقليل نسبة الكربوهيدرات في الأطعمة التي تتناوليها
  • تناول الأطعمة الغنية بالألياف
  • راقبي طعامك والسعرات الحرارية المتواجدة في الأطعمة التي تتناوليها

موضوع يهمك: فوائد مشروب الزنجبيل والليمون للتخسيس وتنحيف الكرش

مشروبات للتخلص من دهون البطن

هناك العديد من المشروبات التي تساعدك على التخلص من دهون البطن منها ما يلي:

الماء: يحتل الماء المرتبة الأولى في المشروبات التي تساعد على التخلص من دهون البطن بسرعة.

الخيار والزنجبيل: يعد الخيار والزنجبيل من الوصفات التي تساعد بشكل كبير على إذابة دهون البطن بسرعة.

الشاي الأخضر بالزنجبيل: أحد الخيارات التي تساعد على التخلص من دهون البطن بسرعة هو مشروب الشاي الأخضر بالزنجبيل، فيعمل الشاي الأخضر على امتصاص الدهون من الأطعمة.

ماء الليمون: ماء الليمون من المشروبات التي تعمل على طرد السموم من الجسم مما يساعد في إنقاص الوزن، يمكنك فقط إضافة شرائح  الليمون مع أوراق النعناع لجعلها مشروبًا مثاليًا لتقليل البطن.

أعشاب مفيدة لحرق الدهون

في السطور التالية سوف نطلعكم على مجموعة من الأعشاب التي تعمل على حرق الدهون منها ما يلي:

فوائد الحلبة لحرق الدهون

تعمل الحلبة على سد الشهية، وتزيد من فرص الشعور بالشبع، كما أن لها فضل في السيطرة على عدد السعرات الحرارية المتناولة يوميًا وتقليل تراكم الدهون بالجسم بنسبة 17%، لذا تعد الحلبة من الأعشاب المفيدة التي تعمل على حرق الدهون البطن.

أهمية الكمون لحرق الدهون

يعد الكمون من الأعشاب الطبيعية التي أثبتت فعاليتها، في حرق الدهون الموجودة في الجسم، وأثبت الباحثون أن تناول 3 جرام  الكمون بشكل يومي يساعد على حرق الدهون وإنقاص الوزن.

هل القرفة تزيد من فرص حرق الدهون

القرفة من الأعشاب الطبيعية التي تعمل على إنقاص على الوزن، ما يجعلها من الأعشاب التي تعمل على تنظيم سكر الدم ما يجعلها تتحكم في الشهية وتقلل من الشعور بالشبع؛ ما يؤدي إلى إنقاص الوزن خلال فترة قصيرة.

فوائد الكرم للتخلص من دهون البطن

يعد الكركم أحد الأعشاب الطبيعية التي تعمل على حرق الدهون في وقت قصير وفعال، وذلك لأن الكركم غني بمادة الكركمين التي تعمل على إنقاص الوزن.

إقرأ أيضًا:

فوائد وأضرار شرب الماء الساخن على الريق

كيفية حساب الوزن المثالي حسب الطول

كم عدد السعرات الحرارية في البرتقال

Share this post

Comments (26)

  • كم سعرة حرارية في الشاي الأحمر – معلومة لك Reply

    […] رشحنالك: طرق التخلص من دهون البطن بسرعة […]

    يناير 29, 2022 at 3:59 م
  • marizon ilogert Reply

    I have read some excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you set to create such a excellent informative site.

    أكتوبر 10, 2022 at 6:50 ص
  • zmozeroteriloren Reply

    I am lucky that I noticed this web blog, just the right information that I was searching for! .

    نوفمبر 24, 2022 at 3:45 ص
  • ebooks Reply

    I’ll immediately grasp your rss as I can not to find your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Kindly allow me recognise so that I may subscribe. Thanks.

    ديسمبر 3, 2022 at 7:16 ص
  • The Best Breakfast Places in Wuchuan (China) Reply

    Hey very nice site!! Guy .. Beautiful .. Superb .. I will bookmark your website and take the feeds additionally…I’m glad to search out so many useful info here within the publish, we’d like work out extra techniques on this regard, thank you for sharing. . . . . .

    ديسمبر 17, 2022 at 4:15 ص
  • How to Write a Business Plan for a Pasteurized Fresh Liquid Milk Business Reply

    hello!,I really like your writing so a lot! percentage we keep up a correspondence more approximately your article on AOL? I need a specialist in this house to solve my problem. May be that is you! Taking a look forward to peer you.

    ديسمبر 18, 2022 at 8:44 ص
  • How to Write a Business Plan for a Riding Club, Recreational Business Reply

    Very interesting information!Perfect just what I was searching for!

    ديسمبر 20, 2022 at 9:57 ص
  • The Best Places to find a Boyfriend in Sapporo (Japan) Reply

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something enlightening to read?

    ديسمبر 22, 2022 at 4:41 م
  • How to Become a Prosthodontist Reply

    I appreciate, result in I discovered just what I was having a look for. You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

    ديسمبر 22, 2022 at 4:59 م
  • How to Write a Business Plan for a Brine Pit Business Reply

    A lot of the things you point out is astonishingly legitimate and that makes me wonder why I had not looked at this in this light previously. Your piece really did switch the light on for me personally as far as this specific topic goes. But at this time there is one point I am not too cozy with and whilst I attempt to reconcile that with the main idea of your position, let me see just what the rest of your readers have to point out.Very well done.

    ديسمبر 23, 2022 at 9:30 م
  • The Best Romantic Restaurants in Hegang (China) Reply

    Heya i am for the primary time here. I found this board and I to find It really useful & it helped me out much. I am hoping to give something again and help others such as you aided me.

    ديسمبر 26, 2022 at 10:36 ص
  • How to Write a Business Plan for a Gold Ore Mining Business Reply

    hi!,I like your writing very much! percentage we keep in touch more approximately your article on AOL? I require an expert on this house to solve my problem. May be that’s you! Looking ahead to look you.

    ديسمبر 28, 2022 at 5:26 ص
  • How to Start a Internet Service Providers Business Reply

    Some genuinely nice and useful info on this site, likewise I think the layout has got great features.

    ديسمبر 31, 2022 at 8:45 م
  • surf lessons Reply

    I do consider all of the ideas you’ve introduced for your post. They are really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are very brief for starters. May just you please extend them a bit from next time? Thank you for the post.

    فبراير 9, 2023 at 3:45 م
  • bulk upload nft Reply

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I am impressed! Extremely useful information specially the last part 🙂 I care for such info much. I was looking for this particular information for a very long time. Thank you and good luck.

    مارس 2, 2023 at 5:01 م
  • dr. Jáger Krisztina ügyvéd Budapest Reply

    What i don’t realize is actually how you are not actually much more well-liked than you might be right now. You are so intelligent. You realize thus considerably relating to this subject, made me personally consider it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t fascinated unless it’s one thing to do with Lady gaga! Your own stuffs excellent. Always maintain it up!

    مارس 17, 2023 at 1:32 م
  • turban Reply

    I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme? Excellent work!

    مارس 26, 2023 at 2:28 ص
  • pg demo Reply

    Its such as you read my thoughts! You appear to grasp a lot approximately this, such as you wrote the e book in it or something. I believe that you could do with a few to pressure the message house a bit, but other than that, this is excellent blog. An excellent read. I’ll certainly be back.

    أبريل 13, 2023 at 7:00 م
  • slot habanero Reply

    You really make it appear so easy along with your presentation however I to find this matter to be actually something that I think I might by no means understand. It kind of feels too complicated and very broad for me. I’m looking ahead for your next submit, I¦ll attempt to get the dangle of it!

    أبريل 13, 2023 at 7:39 م
  • rtp joker gaming Reply

    I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this information So i’m happy to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I discovered just what I needed. I most certainly will make certain to do not forget this web site and give it a look on a constant basis.

    أبريل 14, 2023 at 1:40 م
  • rtp pragmatic hari ini Reply

    Enjoyed examining this, very good stuff, thankyou.

    أبريل 16, 2023 at 11:28 ص
  • surgawin Reply

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

    أبريل 25, 2023 at 8:27 م
  • Playslot77 Reply

    It’s perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I desire to recommend you few attention-grabbing things or advice. Perhaps you could write subsequent articles regarding this article. I wish to learn more issues approximately it!

    مايو 1, 2023 at 8:32 ص
  • Sensaslot88 Reply

    You made some good points there. I looked on the internet for the issue and found most individuals will agree with your blog.

    مايو 6, 2023 at 12:23 ص
  • judi online Reply

    I?¦ll right away snatch your rss feed as I can’t to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Please let me realize so that I may just subscribe. Thanks.

    يونيو 17, 2023 at 5:46 م
  • Cryptocurrency Contract Generator Reply

    Your place is valueble for me. Thanks!…

    أغسطس 24, 2023 at 2:08 ص

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *