معاني الأسماء

معنى اسم بروج في القرآن الكريم

معنى اسم بروج في القرآن الكريم، اسم بروج من الأسماء الرقيقة والجميلة، والتي يقل التسمية بها، ويسأل الكثير من الآباء والأمهات عن معنى اسم بروج والصفات الشخصية لحاملة هذا الاسم، وفي هذا الموضوع سوف نتعرف سويًا على معنى اسم بروج، ومعنى هذا الاسم في القرآن الكريم، وكافة التفاصيل المتعلقة بهذا الاسم.

اسم بروج في القرآن الكريم

ورد اسم بروج في القرآن في أكثر من موضع، وهناك سورة في القرآن باسم بروج، واسم بروج ذكر في القرآن الكريم، في قوله تعالى: (والسماء ذات البروج)، أي السماء ذات النجوم الزاهرة التي تضيء لأهل الأرض.

ويقصد بالبروج المنازل في السماء التي تنتقل فيها الكواكب اثناء دورانها، وشبهت بالبروج، وهي القصور الشامخة من حيث الضخامة والعظم.

معنى اسم بروج في اللغة العربية

اسم بروج هو من أسماء البنات، وعلى الرغم من جمال الاسم، إلا أنه من الأسماء النادرة، ويقصد بالبروج التنبيه إلى روعة السماء وجمالها، ويطق اسم البروج على المناطق المرتفعة العالية.

هل يجوز التسمية باسم بروج في الإسلام

اسم بروج من الأسماء الرقيقة الجميلة، والتي تحتوي على معنى طيب في الإسلام، وقد ذكر هذا الاسم في القرآن الكريم، في أكثر من موضع، كما أن اسم بروج ليس من الأسماء التي تحتوي على معاني تخالف الشريعة الإسلامية، ولا تحتوي على معنى ينقص من ذات الله تعالى عز وجل، لذلك لا بأس من التسمية بهذا الاسم في الشريعة الإسلامية.

كيفية كتابة اسم بروج في اللغة الإنجليزية

اسم بروج في اللغة الإنجليزية يكتب بهذه الطريقة :(bruge).

اسماء مشتقة من اسم بروج

  • مروج
  • برونا
  • بروين

معاني أسماء أخرى:

معنى اسم آن في القرآن

معنى كلمة تالا

معنى اسم كيارا وأصل الاسم

السابق
ما هي أضرار دهن زيت الزيتون للعضو الذكري
التالي
15 معلومة عن هرمون الحمل

14 تعليق

أضف تعليقا

  1. I’m impressed, I need to say. Really rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me let you know, you have got hit the nail on the head. Your thought is excellent; the issue is one thing that not enough people are speaking intelligently about. I am very glad that I stumbled across this in my search for one thing relating to this.

  2. あかり قال:

    I adore looking at and I believe this website got some genuinely utilitarian stuff on it! .

  3. Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognise what you’re speaking approximately! Bookmarked. Kindly also consult with my web site =). We could have a hyperlink change agreement among us!

  4. What’s Taking place i’m new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & assist different customers like its aided me. Good job.

  5. abogados قال:

    Hi there, I found your web site via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

  6. Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? With thanks

  7. Great – I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task.

  8. Thanks – Enjoyed this post, is there any way I can get an email every time you write a fresh article?

  9. Whats up very cool website!! Guy .. Excellent .. Amazing .. I’ll bookmark your website and take the feeds also?KI’m satisfied to seek out a lot of helpful info here within the submit, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

اترك تعليقاً