أسباب ظهور الحبوب الحمراء في الوجه وطرق علاجها في المنزل

أسباب ظهور الحبوب الحمراء في الوجه وطرق علاجها في المنزل

ظهور الحبوب الحمراء في الوجه من الأمور المزعجة، والتي تسبب الكثير من المشاكل إذا لم يتم معالجتها في أسرع وقت، كما أنها  على المظهر الجمالي الخارجي، وفي هذا الموضوع سوف نتعرف على أسباب ظهور الحبوب الحمراء وكيفية التخلص منها، ومما لا شك فيه أن أسباب ظهور الحبوب الحمراء متنوعة ومتعددة فمنها ما هو طبيعي ومنها ما مرضي، وفي السطور القادمة سوف نتحدث أكثر وبشئ من التفصيل عن أسباب ظهور الحبوب الحمراء.

محتويات المقالة

أسباب ظهور الحبوب الحمراء في الوجه

هناك العديد من الأسباب التي تؤدي إلى ظهور الحبوب الحمراء في الوجه، ويعد ظهور الحبوب الحمراء من الأمور المزعجة التي يتعرض لها الشباب والفتيات في فترة المراهقة، وفي السطور القادمة سنتعرف على الأسباب التي تؤدي إلى ظهور الحبوب الحمراء:

_ انسداد مسام الوجه: يعد انسداد مسام الوجه من الأسباب الرئيسية التي تؤدي إلى ظهور الحبوب الحمراء في الوجه، وذلك بسبب عدم قدرة الغدد الدهنية المتواجدة أسفل الجلد على إفراز المواد الدهنية التي من شأنها القيام بعملية ترطيب البشرة، بسبب تراكم الزيوت، والخلايا الجلدية الميتة.

_ خلل بالهرمونات: وجود خلل بالهرمونات يعد من الأسباب التي تؤدي إلى ظهور الحبوب الحمراء في الوجه، حيث يؤدي خلل الهرمونات إلى زيادة قيام الغدة الدهنية بإفراز الدهون والزيوت في البشرة، حيث تعمل زيادة الهرمونات على انسداد المسام وبالتالي تنتشر الحبوب الحمراء في الوحه.

المبالغة في عملية تنظيف البشرة: إن المبالغة في تنظيف البشرة عن طريق استخدام مستحضرات التجميل، والكريمات المختلفة، تؤدي إلى إزالة الزيوت الطبيعية في الوجه وبالتالي يحدث للبشرة جفاف مما يسبب ظهور الحبوب.

كثرة استخدام مستحضرات التجميل: كثرة استخدام مستحضرات التجميل تؤدي إلى ظهور حبوب الوجه وخاصة مستحضرات التجميل التي تحتوي على زيت البرافين والفازلين.

تراكم الجراثيم على الوجه: تعد الجراثيم من الأسباب التي تؤدي إلى ظهور حب الشباب، فهي تعمل على تحليل المواد الدهنية من البشرة.

الإفراط في تناول المواد السكرية: حيث تعمل المواد السكرية على ظهور الحبوب الحمراء في الوجه، لأن السكر يتفاعل مع إفرازات الغدد.

قبل موعد الدورة الشهرية: تظهر الحبوب الحمراء في الوجه قبل وقت قصير من اقتراب موعد الدورة الشهرية عند النساء.

تعرق البشرة: زيادة عرق الوجه وخاصة في فصل الشتاء، يزيد من فرص ظهور حبوب الوجه الحمراء في الوجه.

أسباب ظهور حبوب الوجه الحمراء

موضوع لكي: كيفية عمل قناع تقشير البشرة من المنزل بالتفصيل

وصفات طبيعية للتخلص من حبوب الوجه الحمراء

الوصفات الطبيعية من الأمور العلاجية الفعالة التي تساعدك على التخلص من حبوب الوجه الحمراء بشكل سريع، ومنها ما يلي:

فوائد البطاطا للتخلص من حبوب الوجه الحمراء

تعد البطاطا من الوصفات الطبيعية الفعالة التي تساعدك على التخلص من حبوب الوجه الحمراء، حيث يمكنك تدليل البشرة بالبطاطا للحد من ظهور حب الشباب.

فوائد العسل الطبيعي في علاج حبوب الوجه الحمراء

العسل الطبيعي يدخل في علاج الكثير من المشكلات والأمراض، ومن ضمن هذه المشكلات ظهور حبوب الوجه في الحمراء، فيعمل العسل الطبيعي على التخلص من حبوب الوجه.

وصفة زيت الزيتون لعلاج حبوب الوجه الحمراء

يعد زيت الزيتون من الوصفات الطبيعية المفيدة للبشرة، فهو يعمل على ترطيب البشرة وإزالة كافة الحبوب المتواجدة في الوجه، ويمكن فرده على البشرة لإزالة الحبوب فهو يحتوي على الفيتامينات ومضادات الأكسدة المهمة لصحة البشرة.

نصائح هامة لتجنب ظهور الحبوب الحمراء في الوجه

_حافظ على البشرة من التعرض لأشعة الشمس الضارة بشكل طويل.

_ احرص على تنظيف البشرة من مستحضرات التجميل قبل النوم.

_ تناول عصير الليمون بشكل يومي فهو يحتوي على فيتامين د الذي يجدد مادة مادة الكولاجين التي تعمل على نضارة البشرة.

_ عدم الإفراط في تناول القهوة والشاي.

_ عدم الإفراط في تناول المواد التي تحتوي على كميات كبيرة من السكر.

_ تناول أطعمة تحتوي على فيتامينات للحفاظ على نضارة البشرة.

_ بعد غسل البشرة تأكدي من أنكي قمتي بتجفيفها بشكل جيد.

علاج حبوب الوجه الحمراء من المنزل

هناك العديد من الطرق العلاجية التي يمكنك الاستعانة بها للتخلص من حبوب الوجه الحمراء في المنزل ومنها:

استخدام قناع الاسبرين في التخلص من حبوب الوجه الحمراء

يمكنك استخدام قناع الاسبرين للتخلص من حبوب الوجه الحمراء عن طريق إضافة ثلاث معالق من الماء إلى شريط الاسبرين المطحون، مع إضافة العسل أو الزبادي إلى القناع، وبمجرد أن يصبح الخليط سميكًا ضعي الخليط على وجهك، واتركيه لمدة نصف ساعة على وجهك حتى يتقشر، وقبل غسل القناع بالماء قومي بمسحه بالمنديل.

قناع الاسبرين للتخلص من حبوب الوجه الحمراء

قد يهمك: أفضل ماسكات طبيعية لتفتيح البشرة في المنزل

استخدام زيت شجرة الشاي لعلاج الحبوب الحمراء في الوجه

يدخل زيت شجرة الشاي في علاج حبوب الشاي، حيث يعمل زيت شجرة الشاي على القضاء على البكيتريا والالتهابات التي تسبب حبوب الوجه، ويمكن استخدام زيت شجرة الشاي عن طريق ما يلي:

_ ضعي ملعقة واحدة من زيت شجرة الشاي مع تسع ملاعق من الماء، واخلطيهم جيدًا حتى يصبحوا خليطًا متماسكًا.

_ ثم ضعي قطنة نظيفة في الخليط وادهني بيها على وجهك، كرري هذه العملية مرة أو مرتين في الأسبوع، ومن الممكن مرطب للبشرة حسب الرغبة.

فوائد الشاي الأخضر للتخلص من حبوب الوجه

كما أن لاحتساء الشاي الأخضر فوائد صحية ومتعددة، ويدخل في عملية التخسيس كذلك يمكنك استخدام الشاي الأخضر في التخلص من حبوب الوجه الحمراء، وذلك عن طريق ما يلي:

_ ضع الشاي الأخضر في الماء حتى يتم غليه.

_ ثم اتركه يبرد، وباستخدام قطنة نظيفة أو رشة رذاذ ضع الشاي على وجهك، واتركه على وجهك لمدة عشرة دقائق ثم قم بغسله بالماء، وكرر هذه العملية مرتين بشكل يومي.

فوائد الشاي الأخضر للتخلص من حبوب الوجه

كيفية تحضير قناع الخيار لعلاج حبوب الوجه الحمراء

من الممكن الاستفادة من قناع الخيار في التخلص من حبوب الوجه الحمراء، وذلك من خلال اتباع الخطوات التالية.

_ قطع الخيار إلى شرائح، ثم قم بوضعه في الخلاط.

_ ثم قم بإضافة ملعقتين كبيرتين من جل الصبار إلى شراح الخيار بعد الطحن.

_ ثم أضف نصف ملعقة صغيرة من الليمون إلى الخليط.

_ وفي النهاية قم بوضع القناع على وجهك، واتركه على وجهك لمدة ربع ساعة، ثم قم بغسله بالماء البارد.

قناع الخيار لعلاج حبوب الوجه الحمراء

ملخص الموضوع:

استعرضنا معكم في هذا الموضوع كل ما يتعلق بحبوب الوجه الحمراء، الأسباب وطرق العلاج، وأشرنا إلى وجود وصفات طبيعية تساهم بشكل كبير في التخلص من حبوب الوجه الحمراء، وأوضحنا كيفية استخدام تلك الوصفات، وفي حالة استشكال عليك أمر متعلق بالموضوع قم بكتابة الاستشكال في تعليق وسنجيبك عليه في أسرع وقت.

إقرأ أيضًا:

روتين العناية بالبشرة الكوري في 10 خطوات

هل الفازلين يمنع الوضوء

فوائد قشر الرمان المذهلة للجسم تعرف عليها

Share this post

Comments (39)

  • marizonilogert Reply

    I have been surfing on-line greater than 3 hours as of late, but I never discovered any interesting article like yours. It’s lovely price sufficient for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made just right content as you did, the net will probably be a lot more helpful than ever before.

    أكتوبر 9, 2022 at 3:49 م
  • クリスマス Reply

    Thanks for another fantastic article. Where else could anybody get that kind of info in such an ideal way of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such information.

    أكتوبر 27, 2022 at 4:13 م
  • Europa-Road Kft. Reply

    I think other site proprietors should take this web site as an model, very clean and fantastic user genial style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

    نوفمبر 12, 2022 at 2:43 ص
  • gyors gépszállítás Europa-Road Reply

    Hello.This article was really motivating, particularly because I was investigating for thoughts on this matter last Sunday.

    نوفمبر 12, 2022 at 11:17 ص
  • zmozero teriloren Reply

    I’d have to examine with you here. Which is not one thing I usually do! I take pleasure in reading a post that may make folks think. Additionally, thanks for permitting me to comment!

    نوفمبر 22, 2022 at 3:37 م
  • civil Reply

    Wonderful work! This is the type of information that should be shared around the net. Shame on Google for not positioning this post higher! Come on over and visit my site . Thanks =)

    ديسمبر 6, 2022 at 1:07 ص
  • Learning and Understanding about Macrosomia developmental delay dysmorphism Disease (Volume 1) Reply

    As I website possessor I conceive the written content here is rattling good, appreciate it for your efforts.

    ديسمبر 18, 2022 at 10:53 م
  • The Best Breakfast Places in Qinhuangdao (China) Reply

    Good post. I learn one thing tougher on different blogs everyday. It should all the time be stimulating to read content from other writers and observe a bit one thing from their store. I’d favor to use some with the content material on my weblog whether or not you don’t mind. Natually I’ll provide you with a link on your net blog. Thanks for sharing.

    ديسمبر 20, 2022 at 2:21 م
  • How to Start a android Software Developing Business (Beginners Guide) Reply

    Rattling nice style and design and fantastic subject matter, nothing else we want : D.

    ديسمبر 23, 2022 at 4:12 م
  • Top Places to Shop in Jiangmen (China) Reply

    I am very happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.

    ديسمبر 25, 2022 at 9:11 ص
  • The Best Places to Live in Hechuan (China) Reply

    The root of your writing while sounding agreeable at first, did not really sit well with me after some time. Someplace throughout the sentences you actually were able to make me a believer but just for a very short while. I nevertheless have got a problem with your leaps in assumptions and you might do well to fill in all those breaks. In the event that you can accomplish that, I could undoubtedly end up being fascinated.

    ديسمبر 26, 2022 at 8:12 م
  • Top Places to Apply for a Job in Bamako (Mali) Reply

    I?¦ll immediately grasp your rss as I can’t find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly permit me recognize in order that I could subscribe. Thanks.

    ديسمبر 27, 2022 at 9:39 ص
  • How to Become a Stacker-and-sorter Operator Reply

    I’ve been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site. Reading this info So i am happy to exhibit that I’ve an incredibly excellent uncanny feeling I discovered just what I needed. I most undoubtedly will make sure to don’t overlook this site and give it a look regularly.

    ديسمبر 27, 2022 at 6:59 م
  • Custom replicas Greek vases Reply

    Howdy very cool site!! Guy .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your blog and take the feeds additionally…I’m glad to find a lot of useful information right here in the put up, we want work out more strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

    يناير 12, 2023 at 7:24 ص
  • tengeri szállítmányozás Europa-Road Kft Reply

    Real clear website , regards for this post.

    يناير 16, 2023 at 1:39 ص
  • smartcattoys Reply

    I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post…

    يناير 24, 2023 at 12:12 م
  • door edge guards Reply

    I enjoy your piece of work, regards for all the great blog posts.

    يناير 24, 2023 at 2:17 م
  • Europa Road Reply

    Admiring the dedication you put into your site and detailed information you provide. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed material. Excellent read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

    فبراير 17, 2023 at 10:18 م
  • bulk transfer opensea Reply

    You need to participate in a contest for among the best blogs on the web. I will suggest this website!

    مارس 2, 2023 at 2:06 م
  • premium products Reply

    Way cool, some valid points! I appreciate you making this article available, the rest of the site is also high quality. Have a fun.

    مارس 18, 2023 at 6:21 ص
  • red tiger gaming indonesia Reply

    I like this web site so much, saved to my bookmarks.

    أبريل 10, 2023 at 4:54 ص
  • demo tembak ikan spadegaming Reply

    I have been examinating out a few of your articles and i must say pretty nice stuff. I will surely bookmark your website.

    أبريل 11, 2023 at 11:57 ص
  • rtp slot gacor hari ini Reply

    As a Newbie, I am constantly exploring online for articles that can benefit me. Thank you

    أبريل 13, 2023 at 5:19 ص
  • pragmatic slot Reply

    As I website possessor I think the written content here is rattling wonderful, thankyou for your efforts.

    أبريل 16, 2023 at 9:34 ص
  • magnetfeld therapie Reply

    I carry on listening to the news update talk about getting free online grant applications so I have been looking around for the most excellent site to get one. Could you advise me please, where could i find some?

    أبريل 22, 2023 at 3:55 م
  • surgawin Reply

    What i don’t understood is in truth how you are not actually a lot more neatly-appreciated than you may be right now. You are so intelligent. You recognize therefore significantly on the subject of this matter, made me in my view imagine it from a lot of numerous angles. Its like women and men don’t seem to be involved unless it is something to accomplish with Girl gaga! Your individual stuffs excellent. All the time maintain it up!

    أبريل 25, 2023 at 8:37 م
  • Playslot77 Reply

    hello!,I really like your writing so much! percentage we keep up a correspondence more approximately your post on AOL? I need a specialist on this space to solve my problem. Maybe that is you! Taking a look forward to see you.

    مايو 1, 2023 at 6:02 ص
  • Sensaslot88 Reply

    Awesome blog! Do you have any hints for aspiring writers? I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally confused .. Any suggestions? Thank you!

    مايو 6, 2023 at 6:59 م
  • safety work shoe Reply

    Some genuinely great info , Gladiola I detected this. “The world is the sum-total of our vital possibilities.” by Jose Ortega y Gasset.

    مايو 28, 2023 at 5:34 ص
  • serrurier annemasse Reply

    I’m curious to find out what blog platform you have been using? I’m experiencing some minor security problems with my latest website and I’d like to find something more safeguarded. Do you have any suggestions?

    يونيو 2, 2023 at 2:12 ص
  • Serrurier vetraz monthoux Reply

    I went over this website and I believe you have a lot of great information, saved to favorites (:.

    يونيو 2, 2023 at 5:33 ص
  • sydney pools Reply

    I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an impatience over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.

    يونيو 9, 2023 at 6:47 م
  • poe lighting Reply

    Great line up. We will be linking to this great article on our site. Keep up the good writing.

    يونيو 16, 2023 at 2:39 ص
  • Custom Cryptocurrency Creator Reply

    I like this web site very much, Its a real nice berth to read and incur info . “I look upon every day to be lost, in which I do not make a new acquaintance.” by Samuel Johnson.

    أغسطس 25, 2023 at 5:04 ص
  • compra de somníferos a base de merapiran Reply

    I really like it when people get together and share views.
    Great website, keep it up!

    سبتمبر 20, 2023 at 9:32 ص
  • cena despex w Lublinie Reply

    When someone writes an article he/she keeps the image
    of a user in his/her brain that how a user can be
    aware of it. Thus that’s why this paragraph is amazing.

    Thanks!

    أكتوبر 14, 2023 at 9:40 م
  • tlover tonet Reply

    Greetings! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog article or vice-versa? My website goes over a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

    ديسمبر 17, 2023 at 3:31 م
  • Toronto Escort Reply

    I’d forever want to be update on new blog posts on this internet site, saved to fav! .

    يناير 20, 2024 at 2:04 م
  • Rastrear telefone Reply

    Monitore o celular de qualquer lugar e veja o que está acontecendo no telefone de destino. Você será capaz de monitorar e armazenar registros de chamadas, mensagens, atividades sociais, imagens, vídeos, whatsapp e muito mais. Monitoramento em tempo real de telefones, nenhum conhecimento técnico é necessário, nenhuma raiz é necessária.

    فبراير 10, 2024 at 11:59 ص

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *