فوائد الفشار للرجيم .. تعرف عليها

فوائد الفشار للرجيم

فوائد الفشار للرجيم .. تعرف عليها

فوائد الفشار للرجيم .. الذرة ، التي تُسلق في الصيف وتحميصها وتفرقعها في الشتاء ، هي بالتأكيد جزء مهم من ثقافة التغذية لدينا. إذا فكرنا في الذرة المعلبة ، فإننا نأكل الذرة في الصيف والشتاء. الحساء المحلي المصنوع من الذرة المجففة جانب آخر من هذه العادة. ومع ذلك ، فإن كيفية استهلاك الذرة أكثر صحة ، وخاصة إذا تم تناول الذرة خلال فترة النظام الغذائي ، فنحن أيضًا مشغولون بالأسئلة. لأننا نحسب السعرات الحرارية واحدة تلو الأخرى أثناء محاولة إنقاص الوزن ، فإننا لا نتسامح مع أي سعرات حرارية إضافية أو تباطؤ في عملية فقدان الوزن. في هذا الصدد ، دعونا أولاً نلقي نظرة على العناصر الغذائية وفوائد الذرة ثم نتعرف بالتفصيل على فوائد الفشار وفوائد الفشار للرجيم .

محتويات المقالة

القيم الغذائية للفشار أو الذرة

  • 100 غرام من الذرة المسلوقة تقريبا ؛
  • 96 سعرة حرارية
  • 20.98 جرام من الكربوهيدرات
  • 3.41 جرام من البروتين
  • 1.5 غرام من الدهون
  • 2.4 جرام من الألياف
  • 2 ملليغرام من الصوديوم
  • 123 ملليغرام من البوتاسيوم
  • 6 ملليغرام من الكالسيوم
  • 65 ملليغرام من فيتامين أ
  • يحتوي على 0.59 ملليغرام من الحديد.

فوائد الذرة للجسم

غنية بالبوتاسيوم والمغنيسيوم وحمض الفوليك والحديد والألياف والفيتامينات المختلفة ، والذرة هي بالتأكيد جزء صحي من نظامنا الغذائي. إن تناول كوب متوسط ​​من الذرة المسلوقة بدلاً من شريحة الخبز سيكون صحيًا ومغذيًا ومفيدًا. مصدر البوتاسيوم الصحي للذرة على وجه الخصوص له قيمة كبيرة في النمو العقلي والبدني.

الذرة تمنع فقر الدم

سيقل خطر الإصابة بفقر الدم في الاستهلاك المنتظم للذرة الغنية بحمض الفوليك والحديد. يمكن تناول كوب واحد من الذرة المسلوقة يوميًا للتخلص من المواقف السلبية مثل التعب والتهيج والضعف والإمساك وصعوبة فقدان الوزن الناجم عن فقر الدم.

الذرة تخفف آلام الدورة الشهرية

تسبب تقلصات الرحم خلال فترة الحيض الألم ، وتكون هذه الأيام صعبة بالنسبة لمعظم النساء. وأهم سبب لهذه الآلام هو نقص المغنيسيوم. تحتوي الذرة المسلوقة أيضًا على الكثير من المغنيسيوم ، لذا فإن تناول كوب من الذرة المسلوقة يوميًا خلال فترات الحيض سيخفف الألم.

الذرة تدعم صحة الجهاز الهضمي

الذرة غذاء يحتوي على ألياف قابلة للذوبان وغير قابلة للذوبان وألياف غذائية. لذلك فإن الذرة تساعد على امتصاص الكوليسترول في الجسم وتمنع حدوث مشاكل مثل متلازمة الأمعاء والإسهال. على هذا النحو ، يتم منع مشاكل الأمعاء مثل الإمساك ، ويمكن تقليل خطر الإصابة بسرطان القولون.

وتزيد الذرة من الطاقة على المدى القصير بمحتواها العالي من الكربوهيدرات وعلى المدى الطويل بمحتواها من الفيتامينات والمعادن. بسبب هذه الميزة ، فإن الرياضيين الذين يرغبون في تخزين الطاقة يستهلكون الذرة كثيرًا. على وجه الخصوص ، يوفر 100 جرام من الذرة الطاقة قبل 1-2 ساعة أو نصف ساعة بعد التمرين.

الذرة يوازن الكوليسترول

من المهم جدًا موازنة قيم الكوليسترول الجيدة والسيئة التي ينتجها الكبد ، وخاصة لتقليل الكوليسترول السيئ. يزيد الكوليسترول السيئ لدى الأشخاص الذين يستهلكون الأطعمة الدهنية وتتأثر صحة الجسم بالكامل ، وخاصة صحة القلب والأوعية الدموية ، بشكل سلبي. ومع ذلك ، فإن الذرة المسلوقة تخفض الكولسترول السيئ وتدعم تدفق الدم بطريقة صحية ، وتوفر امتصاص الكوليسترول في الجسم.

الذرة يقوي النسيج الضام

النسيج الضام لجسمنا. يتكون من العظام والأربطة والأوتار والعضلات والغضاريف. تساعد المعادن الموجودة في الذرة والمنغنيز بالطبع في تقوية هذا النسيج الضام. من خلال تناول كأس من الذرة يوميًا ، من الممكن حماية العضلات والنسيج الضام وتقويتها ، وبالتالي يمكن الحفاظ على شكل العظام دون تدهور.

الذرة مفيدة لفترة الحمل

تعتبر الذرة مصدرًا غنيًا لحمض الفوليك ، كما أن تناول حمض الفوليك مهم جدًا أثناء الحمل. نظرًا لأن نقص حمض الفوليك أثناء الحمل قد يسبب مشاكل صحية عقلية وجسدية ونقصًا في النمو لدى الطفل ، فمن المستحسن تناول كمية صغيرة من الذرة الخالية من الدهون والخالية من الملح يوميًا ، خاصة أثناء الحمل.

هل تسبب الذرة زيادة الوزن؟

في الواقع ، أثناء الإجابة على هذا السؤال ، من المفيد أن نقول إن كيفية استهلاك الذرة وطهيها أمر مهم أيضًا. إذا كان الموضوع عبارة عن ذرة مسلوقة وتم استهلاكها كعنصر تحكم ، فسيكون جوابي “لا”. لكن بالنسبة للفشار الدهني والمالح والذرة المعلبة مع الإضافات والمواد الحافظة ، يجب أن أقول “نعم” الذرة ستزيد الوزن.

الذرة حرفيا غذاء غني بالألياف. في هذا الصدد ، فإنه يسرع عملية التمثيل الغذائي ويساعد الأمعاء على العمل بشكل أفضل. على هذا النحو ، ليس من المحتمل جدًا أن تكتسب الذرة المستهلكة بطريقة متوازنة وخاضعة للرقابة وزنًا فعليًا. لكن بالطبع أنا أتحدث هنا عن الذرة المسلوقة ، ستحصل على حوالي 96 – 100 سعرة حرارية عندما تستهلك حوالي 100 جرام من كوب متوسط ​​الحجم من الذرة التي تغليها بالماء فقط بدون زيت وملح. لا ضير من تناول كأس من الذرة في إحدى الوجبات الخفيفة ، عندما نعتقد أن 1500 سعرة حرارية في اليوم ، أو حتى 2000 سعرة حرارية للبعض ، أمر طبيعي. من الممكن حتى القول إنه سيبقيك ممتلئًا لفترة طويلة. يبلغ متوسط ​​قطعة الذرة حوالي 120 سعرة حرارية. إذا أكلت الذرة في وجبة خفيفة وشربت 1-2 ماء معوي لزيادة حركة الأمعاء ، فستفعل شيئًا رائعًا. ولكن نتيجة لذلك ، فإن الذرة هي غذاء من مجموعة الحبوب وتحتوي على الكربوهيدرات إلى جانب العناصر الغذائية الأخرى. على هذا النحو ، عليك أن تذكر أهمية الحد من تناول الكربوهيدرات في النظام الغذائي. لذلك ، إذا كنت تحرص على عدم تناول الخبز أو منتجات الحبوب الأخرى في الأيام التي تتناول فيها الذرة ، فستكون أكثر صحة من حيث عملية فقدان الوزن.

فوائد الفشار للرجيم
فوائد الفشار للرجيم

هل الفشار يزيد الوزن ؟

يحتوي محتوى الذرة على الكربوهيدرات وإذا لم يتم تناول هذه الكربوهيدرات بطريقة مضبوطة ، فقد يؤدي ذلك إلى زيادة الوزن. وبالطبع ، إذا وضعنا هذه الذرة المحتوية على الكربوهيدرات عن طريق إضافة الدهون والملح وتناولنا وعاءًا كبيرًا ، فإن زيادة الوزن أمر لا مفر منه. في العادة ، يحتوي 100 جرام فقط من الذرة المطبوخة في المنزل مع الكثير من الزيت والملح على 410 سعر حراري بالضبط. بينما لدينا الحق في تناول 1500 سعرة حرارية في اليوم في النظام الغذائي ، لا نريد ملء ثلثها بالذرة.

ولكن عندما نضع الذرة بدون إضافة الزيت والملح ، فإن 100 جرام من الفشار تعني 350 سعرة حرارية في الواقع ، يحتوي الزيت والملح على 100 سعر حراري فقط لكل 100 جرام.

علينا أن نأخذ في الاعتبار أن 70 جرامًا من محتوى الكربوهيدرات في 100 جرام من الفشار ، أي الكربوهيدرات المنبعثة عند الطهي ، تزداد أيضًا.

هل تؤكل الذرة في النظام الغذائي ؟

بالعودة إلى إجابة السؤال الذي طرحناه في البداية ، يجب علينا بالتأكيد تضمين الذرة الغنية بالعناصر الغذائية المفيدة في نظامنا الغذائي. ومع ذلك ، فمن الصحي والممتع تناول كوب من الذرة المسلوقة كوجبة خفيفة مرتين في الأسبوع ، وليس كل يوم. حتى لو أردنا أن نأكل الفشار ، فلا بأس من تناول بعض الذرة التي نضعها بدون زيت أو ملح ، بشرط ألا تكون أكثر من اللازم. وبناءً على كل ذلك ، لا ننسى أن الذرة مخزن كربوهيدرات ، ونقول إنه لا بأس من تناول أجزاء صغيرة من الذرة مرتين في الأسبوع أثناء اتباع نظام غذائي.

فوائد الفشار للرجيم

تحتوي الذرة على فيتامينات أ ، ب 2 ، ج وحمض الفوليك. يحتوي الفشار على نسبة عالية من الألياف. نظرًا لأن مؤشر نسبة السكر في الدم منخفض للغاية ، فيمكن مواجهته أيضًا في أنظمة التخسيس، وذلك بسبب محتواه العالي من الألياف ، يزيد من نشاط الأمعاء. يعطي الشعور بالشبع لفترة طويلة. الاستهلاك غير المحدود غير صحيح. منزوع الدسم وكوب واحد غير مملح بشرط أن يكون الفشار من الذرة بالسعرات الحرارية يساوي شريحة واحدة من الخبز.

يمكنك تناول وجبة خفيفة عندما تكون جائعًا وكوجبة خفيفة. يعتبر الفشار أيضًا خيارًا رائعًا للوجبات الخفيفة للأطفال. إنه فعال للغاية في توفير الشعور بالشبع.

Share this post

Comments (38)

  • marizonilogert Reply

    As I website owner I conceive the written content here is real superb, thankyou for your efforts.

    أكتوبر 10, 2022 at 2:02 م
  • handalcohol Reply

    Valuable information. Lucky me I found your web site by accident, and I’m shocked why this accident didn’t happened earlier! I bookmarked it.

    نوفمبر 20, 2022 at 12:13 م
  • zmozeroteriloren Reply

    I together with my friends ended up following the great tricks located on the website then at once developed a terrible feeling I had not expressed respect to the website owner for those strategies. These young men became for this reason happy to see them and have in effect without a doubt been tapping into them. Many thanks for simply being simply accommodating and also for utilizing this sort of fabulous guides millions of individuals are really needing to learn about. My very own sincere regret for not expressing gratitude to you earlier.

    نوفمبر 22, 2022 at 9:22 م
  • makeup Reply

    I like this weblog so much, saved to fav.

    نوفمبر 24, 2022 at 2:25 ص
  • ebooks Reply

    I haven’t checked in here for some time as I thought it was getting boring, but the last several posts are great quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

    ديسمبر 3, 2022 at 7:16 ص
  • sucesiones Reply

    Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

    ديسمبر 6, 2022 at 1:10 ص
  • semi auto Reply

    Hi there! This is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a marvellous job!

    ديسمبر 8, 2022 at 2:05 ص
  • NFT Graphic Novels Reply

    This is the proper weblog for anybody who needs to find out about this topic. You notice so much its nearly arduous to argue with you (not that I really would want…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject thats been written about for years. Nice stuff, simply great!

    ديسمبر 14, 2022 at 8:11 ص
  • The Best Places to Go for New Years Eve in Guixi (China) Reply

    It’s actually a nice and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    ديسمبر 18, 2022 at 3:17 م
  • Learning and Understanding about IsaacsñMertens syndrome Disease (Volume 1) Reply

    Perfect piece of work you have done, this web site is really cool with superb info .

    ديسمبر 20, 2022 at 8:07 ص
  • How to Become a Mold Sheet Cleaner Reply

    Your style is so unique compared to many other people. Thank you for publishing when you have the opportunity,Guess I will just make this bookmarked.2

    ديسمبر 21, 2022 at 10:02 ص
  • The Best Romantic Places to Propose in Nuku?alofa (Tonga) Reply

    I feel that is among the such a lot important info for me. And i’m glad reading your article. However wanna remark on some basic issues, The web site style is ideal, the articles is in point of fact excellent : D. Excellent activity, cheers

    ديسمبر 21, 2022 at 4:13 م
  • Illite - Ultimate Knowledge Handbook (Mineral Guide) Reply

    You are a very capable person!

    ديسمبر 23, 2022 at 3:40 م
  • Beginners Guide to Growing Archontophoenix (king palm) (Home & Garden Handbook) Reply

    Utterly indited written content, regards for entropy.

    ديسمبر 24, 2022 at 4:15 م
  • Handbook Guide to a Volvo - 145E ESTATE (Classic Handbook Car Guide) Reply

    Just what I was looking for, appreciate it for putting up.

    ديسمبر 26, 2022 at 7:10 م
  • How to Write a Business Plan for a Sausage Skins And Casings (natural) Business Reply

    hey there and thank you for your information – I’ve definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical points using this web site, since I experienced to reload the site a lot of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective intriguing content. Make sure you update this again very soon..

    ديسمبر 31, 2022 at 9:49 ص
  • An Introduction to Ceramics (Early Beginners Guide to Art Forms) Reply

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Thanks

    يناير 2, 2023 at 12:48 م
  • High quality custom order of masterpiece reproductions Reply

    Great website you have here but I was curious about if you knew of any forums that cover the same topics talked about in this article? I’d really like to be a part of group where I can get opinions from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

    يناير 12, 2023 at 7:59 ص
  • interactive toys for cat Reply

    The other day, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a 25 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

    يناير 24, 2023 at 11:09 ص
  • airdropper tool Reply

    You made some clear points there. I looked on the internet for the subject matter and found most individuals will approve with your website.

    مارس 2, 2023 at 12:05 ص
  • where to buy luxury turban online Reply

    There are actually plenty of details like that to take into consideration. That may be a great point to carry up. I offer the ideas above as general inspiration but clearly there are questions like the one you bring up where crucial thing will probably be working in sincere good faith. I don?t know if best practices have emerged round things like that, but I’m sure that your job is clearly identified as a fair game. Both boys and girls feel the influence of only a moment’s pleasure, for the rest of their lives.

    مارس 26, 2023 at 3:09 ص
  • slot bang jago Reply

    What i do not realize is in fact how you are now not actually a lot more well-preferred than you might be right now. You’re so intelligent. You know therefore considerably with regards to this topic, produced me personally believe it from a lot of various angles. Its like women and men are not interested except it is something to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. Always maintain it up!

    أبريل 10, 2023 at 5:21 ص
  • rtp slot hari ini Reply

    I really value your work, Great post.

    أبريل 10, 2023 at 8:07 م
  • demo slot gratis spadegaming Reply

    Very fantastic info can be found on web blog.

    أبريل 11, 2023 at 8:40 م
  • slot hoki Reply

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have truly enjoyed surfing around your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

    أبريل 13, 2023 at 10:25 م
  • yggdrasil slot game Reply

    Some truly wonderful work on behalf of the owner of this web site, dead outstanding articles.

    أبريل 15, 2023 at 5:53 ص
  • rtp sbobet hari ini Reply

    I have been surfing on-line more than 3 hours these days, yet I never found any fascinating article like yours. It is beautiful worth enough for me. In my view, if all site owners and bloggers made just right content material as you did, the internet shall be much more useful than ever before.

    أبريل 15, 2023 at 11:06 م
  • slot demo gratis pragmatic play no deposit Reply

    I and my pals were found to be taking note of the best helpful hints on your website and immediately developed a terrible suspicion I had not thanked the web site owner for them. These women are already consequently joyful to read all of them and already have in actuality been tapping into them. Thank you for simply being simply accommodating and for deciding on this sort of superior resources millions of individuals are really wanting to discover. My personal sincere regret for not expressing gratitude to you sooner.

    أبريل 16, 2023 at 7:19 م
  • Playslot77 Reply

    Hiya very cool web site!! Man .. Excellent .. Wonderful .. I will bookmark your site and take the feeds also?KI’m happy to seek out so many helpful info right here in the submit, we’d like develop more strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

    أبريل 30, 2023 at 10:40 م
  • Fastwin77 Reply

    Greetings! Very helpful advice on this article! It is the little changes that make the biggest changes. Thanks a lot for sharing!

    مايو 2, 2023 at 2:33 م
  • Sensaslot88 Reply

    I enjoy what you guys are up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I’ve included you guys to blogroll.

    مايو 6, 2023 at 3:32 ص
  • Ethereum Contract Deployment Service Reply

    Thanks, I’ve just been looking for info about this topic for a while and yours is the greatest I have discovered so far. However, what in regards to the conclusion? Are you certain about the supply?

    أغسطس 25, 2023 at 12:49 م
  • comprar stromectol somníferos Reply

    Awesome website you have here but I was wanting to know if you knew of any message boards
    that cover the same topics talked about in this article?
    I’d really love to be a part of group where I can get feedback from other knowledgeable individuals that share the same
    interest. If you have any recommendations, please let me know.
    Bless you!

    سبتمبر 11, 2023 at 8:00 م
  • investiciono zlato Reply

    Hmm it seems like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I’m still new to everything. Do you have any helpful hints for first-time blog writers? I’d really appreciate it.

    سبتمبر 13, 2023 at 2:40 م
  • cbd vapes canada Reply

    It is perfect time to make some plans for the long run and it is time to be happy. I have learn this publish and if I may just I want to suggest you some attention-grabbing issues or advice. Perhaps you can write next articles relating to this article. I wish to learn more things approximately it!

    ديسمبر 6, 2023 at 3:43 ص
  • tlovertonet Reply

    Great post. I am facing a couple of these problems.

    ديسمبر 19, 2023 at 7:27 م
  • Elizabeth City Auto Glass Reply

    Just wanted to drop a comment and say I appreciate your work!

    فبراير 1, 2024 at 8:48 ص
  • bestwindshieldrepairblog.com Reply

    Your writing style is engaging and informative. Makes complex topics easily understandable.

    فبراير 2, 2024 at 2:49 ص

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *